fredag 27 november 2009

Dag 10, 24 oktober: Rapport från VM

Det var dags för sista banan och sista dagen (och detta är sista delen...). Imorgon skulle vi åka hem!

Jag hade inga höga förhoppningar att kvala till finalen, men jag tänkte ändå göra mitt bästa. Man kunde ju passa på att se vad man går för... Dessutom hade jag köpt en ny outfit - kjol med matchande top - och jag lämnade hatten!

Jag hade inte riktigt bestämt mig för hur jag skulle rida banan (stage 5). Antingen kunde man rida in till vänster om de fem ballongerna som stod på rad och rida mellan nr 4 och 5 för att sedan komma ut på högersidan och runda tunnan (som stod ganska avsides). Det var en riktigt svår bana och det var många som red eller sköt bort sig.

Jag bestämde mig för att rida direkt till höger och skjuta alla fem "crosshand". Det gällde att rida ända upp till ballong nr 5 innan man svängde mot tunnan. Otroligt nog lyckades jag hinna skjuta alla 5 skotten, men som vanligt missade jag en... Jag t o m svängde samtidigt som jag sköt på nr 5 och lyckades träffa den!

Detta var nog min bästa bana!

Patrik hade fått för sig att det bara var 5 herrar och 5 damer som kvalade, och han trodde att han låg ungefär mellan 5:e och 7:e plats i divisionen.

Jag trodde att Patrik också skulle rida som jag, eftersom vi hade diskuterat det. När det var hans tur satt jag på läktaren och filmade och blev ganska förvånad när han ialla fall rider till vänster och dessutom satsar allt. Han missar en ballong och kommer totalt ur fokus. Eftersom han dessutom rider för snabbt missar han svänger och kommer fel sida om tunnan. Han når då inte fram till ballongen och missar den... En "brainfart" som gjorde att han inte gick vidare till finalen. Ja ja, så lätt ska det minsann inte vara!

Vi åt middag på "Kabuki" - en japansk restaurang som vi även besökte förra året. Man sitter vid ett stekbord där all mat tillagas framför en, med kockar som verkligen vet hur man gör. När det blir för varmt börjar det t o m "regna" runt borden och man får en lite japansk utomhuskänsla. Helt underbart!

Vi missade lite av finalen - den var ju inte så intressant längre. Det var ialla fall en trevlig kväll i glada vänners lag!

Det skulle verkligen bli skönt att komma hem. Vi skulle åka tidigt nästa morgon till Dallas för att sedan byta i Amsterdam innan vi slutligen landade i Göteborg.

Hem ljuva hem!!
- Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar